Wycieczka w Pieniny

Pieniny to przepiękna kraina, którą podziwiali uczniowie klas 7 i 8 OSM I st. oraz I i II OSM II st. podczas wycieczki szkolnej, która odbyła się 6 maja br.

Najpierw wędrowaliśmy malowniczym Wąwozem Homole wzdłuż potoku Kamionka w Małych Pieninach. Po drodze minęliśmy Kamienne Księgi, naturalne bloki płasko leżących skał, które wyglądają jak wielka, otwarta księga. Legenda mówi, że zapisane są w niej losy wszystkich ludzi na świecie. Tylko nikt nie potrafi tego odczytać. Cóż, nam też się nie udało. Ostatni odcinek podejścia pokonaliśmy, brodząc w głębokim i śliskim błocie, co okazało się niezłą frajdą.

Po śniadaniu w Szałasie Bukowinka udaliśmy się do miejscowości Kluszkowce, by tam wspiąć się na górę Wdżar, słynącą z anomalii magnetycznej. Istnieją też przypuszczenia, że góra jest wygasłym wulkanem. Podczas marszruty nie zabrakło szaleństw takich jak bitwa na śnieżki czy spotkanie ze smokiem gorczańskim. Ze szczytu schodziliśmy starym kamieniołomem, a tam oprócz ciekawostek geologicznych i przyrodniczych, nieco adrenaliny zapewniły nam strome metalowe schody i zamontowane w trudniejszych miejscach łańcuchy.

Następnie zwiedziliśmy ruiny zamku w Czorsztynie, skąd podziwialiśmy malowniczo położone Jezioro Czorsztyńskie, zamek Dunajec w Niedzicy i panoramę Tatr. Taras widokowy okazał się doskonałym miejscem na sesję zdjęciową dla naszych szkolnych instagramerów.

Kolejnym punktem wycieczki był rejs gondolami po Jeziorze Czorsztyńskim do Niedzicy, a tam spacer po koronie zapory.

Droga powrotna minęła szybko i w przyjemnej atmosferze, pewnie przyczyniła się do tego wizyta w McDonald’s. To był krótki wyjazd, ale pełen wrażeń.