Bieszczadzka wyprawa – kl. 5 a i 5 b

W dniach 22-23 października tego roku wspólnie z klasą 5a OSM I st. odbyliśmy wycieczkę turystyczno – krajoznawczą w Bieszczady. Naszymi opiekunami byli: panie Marta Falkowska i Anna Podkościela – Cyz oraz pan Piotr Pociask, a organizatorem wycieczki była nasza wychowawczyni pani Ewelina Sowa.

Wczesnym rankiem, bo o godzinie 7:00 wyruszyliśmy w długą drogę. W Krośnie spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, panem Bartłomiejem Machowskim, który opowiadał różne ciekawostki o swojej miejscowości i Bieszczadach oraz, co ważne, tryskał humorem. Po paru godzinach jazdy dotarliśmy do zagrody żubrów w Mucznem. Mieliśmy szczęście zobaczyć żubry z bliska. Następnie odbyliśmy wędrówkę górską w Bieszczadzkim Parku Narodowym. Spacerując Połoniną Wetlińską, dotarliśmy do schroniska zwanego Chatką Puchatka. Jest to najwyżej położone schronisko w Bieszczadach. Mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe, jesienne widoki. Ostatnim punktem programu tego dnia było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczo – Łowieckiego „Knieja” w Nowosiółkach. Oglądaliśmy tam niezwykłą wystawę trofeów myśliwskich. Następnie udaliśmy się do naszego miejsca noclegowego w Myczkowcach. Zjedliśmy tam obiadokolację, a potem spędziliśmy miły wieczór w swoich pokojach.

Drugiego dnia wycieczki, po śniadaniu pojechaliśmy do Bieszczadzkiej Szkoły Rzemiosła. Odbyły się tam ciekawe lekcje. Najpierw obejrzeliśmy prezentację multimedialną, opowiadającą o dawnych zajęciach domowych i szkolnych. Po prezentacji piekliśmy proziaki, lepiliśmy naczynia z gliny i uczyliśmy się kaligrafii. Następnie odbyliśmy podróż drezynami rowerowymi, pokonując trasę Uherce Mineralne – Olszanica – Uherce Mineralne. Kolejnym punktem programu był spacer po największej w Polsce zaporze solińskiej. Dużo wrażeń dostarczył nam rejs statkiem po Jeziorze Solińskim. Mieliśmy też czas na zakup pamiątek. Po zakupach udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Po drodze zatrzymaliśmy się na przekąską w McDonald’s. Do Tarnowa dotarliśmy około godziny 20:00.

Nasza wycieczka była wspaniałą przygodą. Przeżyliśmy wspólnie z kolegami i koleżankami niezapomniane chwile. Mogliśmy się lepiej poznać i bardziej ze sobą zżyć. Odkryliśmy też piękne i ciekawe miejsca w naszym kraju. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Mamy nadzieję, że będzie takich więcej. Dziękujemy za nią naszym nauczycielom.

Bartosz Zuchowski i Monika Cisło, uczniowie kl. 5 b OSM I st.

Zdjęcia z wyprawy w galerii.