Program Zdrowo jem, więcej wiem

Uczniowie klasy 1b wraz z wychowawcą p. Kingą Bryniak realizowali pod koniec kwietnia program „Zdrowo jem, więcej wiem”. Celem programu było kształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania się i dzielenia się tą wiedzą z innymi. Zajęcia w ramach tego programu miały tematykę:

  • „Uczymy się dobrych zwyczajów żywieniowych” – dzieci poznały Piramidę Zdrowia, uczyły się o szkodliwym wpływie słodyczy, poznawały zdrowe produkty spożywcze.
  • „Zdrowo sprawni” – na tych zajęciach dzieci w formie rywalizacji zespołów wykazywały się wiedzą o Piramidzie Zdrowia, a także sprawnością ruchową podczas wykonywania różnych ćwiczeń gimnastycznych; zdobywały punkty za poprawne udzielanie odpowiedzi i wykonywanie ćwiczeń.
  • „Najciekawsza praca przedstawiająca Piramidę Zdrowia” – uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym na najładniejszą Piramidę Zdrowia; pracowali w parach, tworzyli prace wybraną techniką plastyczną; następnie odbyło się głosowanie, w którym wzięli udział sami uczniowie, Pani Dyrektor, inni nauczyciele; po podliczeniu głosów wyłoniono zwycięską parę – Zuzannę Borej i Szymona Kołpę – którzy otrzymali nagrody „złote pomarańcze”. Wszystkie prace zostały wyeksponowane na piętrze

klas 1-3.

  • „Encyklopedia gier zabaw” – to zadanie miało na celu zwrócić ponownie uwagę, iż oprócz zdrowego odżywiania, ważna jest aktywność ruchowa. Uczniowie tworzyli samodzielnie rysunki  lub kolorowali obrazki przedstawiające różne gry, zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne. Tak stworzona „Encyklopedia…”  została wywieszona na piętrze kl.1-3 - do oglądania przez innych uczniów.
  • „Promocja zdrowia” – w tym celu uczniowie przygotowywali przekąski z owoców i warzyw, którymi częstowali całą społeczność naszej szkoły; spotkało się to z ogromnym zainteresowaniem – rozdano około 500(pięćset) porcji. Druga część promocji miała zachęcić samych uczniów 1b do zdrowego jedzenia; dlatego pod kierunkiem wychowawcy przygotowali dla siebie smakowite kanapki; tutaj też został odniesiony sukces – wszyscy uczniowie zajadali się kanapkami, nawet jeśli były na nich składniki, których do tej pory nie lubili.

 

Zadania zostały zrealizowane dzięki zaangażowaniu uczniów i wychowawcy, ale także dzięki pomocy

rodziców klasy 1b.