Regulamin konkursu

Celem konkursu jest:

  • rozwijanie umiejętności świadomego słuchania muzyki i rozpoznawania utworów,
  • zachęcanie uczniów do poszerzanie wiedzy z zakresu twórczości kompozytorów muzyki filmowej,

Organizacja konkursu:

  1. Organizatorem konkursu jest p. L. Nawrocka.
  2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów OSM i SM II stopnia.
  3. Konkurs obejmować będzie znajomość utworów muzycznych zawartych w kanonie konkursowym, umiejętność ich rozpoznawania i odnotowania na podstawie wysłuchanych fragmentów (inicjał imienia i nazwisko kompozytora, tytuł utworu,  tytuł filmu, z którego pochodzi muzyka).
  4. Konkurs oceniać będzie komisja powołana przez organizatora konkursu.
  5. Decyzje komisji są ostateczne.
  6. Konkurs odbędzie się 17 maja br.  o godz. 17.30 w sali A 2-7 w budynku naszej szkoły.
  7. Laureaci, którzy uzyskają minimum 90% punktacji, podnosi się ocenę końcoworoczną z przedmiotu literatura muzyczna o stopień wyżej (dotyczy klas I-II), a w przypadku uczniów klas III-VI przysługuje możliwość otrzymania cząstkowej oceny celującej.
  8. Laureaci konkursu, którzy uzyskają co najmniej 75 % punktacji, otrzymują cząstkową ocenę celującą z przedmiotu literatura muzyczna (klasy I- II) lub cząstkową ocenę bardzo dobrą z historii muzyki (klasy III- VI).
  9. Dodatkowo dla laureatów konkursu (miejsca I-III), którzy uzyskają co najmniej 75% punktacji przewidziano nagrody rzeczowe oraz dyplomy laureatów.
  10. Przewidywany czas trwania konkursu: 30 minut.

 

KANON UTWORÓW

Kanon utworów obejmuje muzykę napisaną specjalnie na potrzeby filmu i tzw. muzykę autonomiczną, która została wykorzystana w filmie za zgodą kompozytorów.

  1. Kilar „Krzesany” wykorzystany w filmie „Legenda Tatr”(1994, reż. Wojciech Solarz)
  2. Kilar „Exodus” wykorzystany w filmie „Dotknięcie ręki”(1992 reż. Krzysztof Zanussi)
  3. Kilar “The Brides” z filmu “Dracula” (1992, reż. Francis Ford Coppola)
  4. Kilar “Moving to the ghetto” z filmu “Pianista” (2002, reż. Roman Polański)
  5. Kilar „Walc” z filmu „Ziemia obiecana” (1974, reż. Andrzej Wajda)
  6. Kilar „Wokaliza” z filmu „Dziewiąte wrota” (1999, reż. Roman Polański)
  7. Kilar „Mrówki” z filmu „Pan Tadeusz” (1999, reż. Andrzej Wajda)
  8. Kilar „Mazur” z filmu „Zemsta” (2002, reż. Andrzej Wajda)
  9. Wł. Kotoński muzyka do filmu „Dom” (1957, reż. Walerian Borowczyk i Jan Lenica)
  10. M. Górecki III symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” cz. 2 wykorzystana w filmie „Dowcip” (2001 reż. Mike Nichols)
  11. Penderecki „Chaconne pamięci Jana Pawła II” z „Polskiego Requiem” wykorzystana w filmie „Katyń” (2007, reż. Andrzej Wajda)
  12. Penderecki muzyka do filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie” (pierwsze 2 min.) (1964, reż. Wojciech Has)
  13. Komeda „Kołysanka” w aranżacji Leszka Możdżera z filmu „Dziecko Rosemary” (1968, reż. Roman Polański)
  14. Preisner „Śmierć Weroniki” z filmu „Podwójne życie Weroniki” (2991, reż. Krzysztof Kieślowski)
  15. Preisner „Tango” z filmu „Trzy kolory biały” (1994, Krzysztof Kieślowski)
  16. Serocki „Chorągwie Rzeczpospolitej” z filmu „Potop” (1974, reż. Jerzy Hoffman)
  17. Serocki muzyka z filmu „Ósmy dzień tygodnia” (1958, reż. Aleksander Ford)
  18. Jan A.P. Kaczmarek „The Park” z filmu „Marzyciel” (2004, reż. Marc Forster)
  19. Dębski „Gusła” z filmu „Stara baśń” (2003, reż. Jerzy Hoffman)
  20. Dębski „Szarża jazdy konnej” z filmu „Ogniem i mieczem” (1999, reż. Jerzy Hoffman)
  21. Lorenc główny motyw muzyczny z filmu „Wino truskawkowe” (2008, reż. Dariusz Jabłoński)
  22. Lorenc „Taniec Eleny” z filmu „Bandyta” (1997, reż. Maciej Dejczer)
  23. Lorenc „Ucieczka” z filmu „300 mil do nieba” (1989,reż.  Maciej Dejczer)
  24. Konieczny główny temat muzyczny z filmu „Jasminum” (2006, reż. Jan Jakub Kolski)
  25. Kazanecki „Walc” z filmu „Noce i dnie” (1975, reż. Jerzy Antczak)
  26. Urbaniak temat główny z filmu „Dług” (1999, reż. Krzysztof Krauze)
  27. Kuźniak „Ragtime” z filmu „Vabank” (1981, reż. Jerzy Machulski)
  28. Korzyński temat z filmu „Człowiek z żelaza” (1981, reż. Andrzej Wajda)
  29. Chajdecki „Polonez” z serialu” „Czas honoru” (2008-2013, reż. różni)