Regulamin konkursu
Celem konkursu jest:
- rozwijanie umiejętności świadomego słuchania muzyki i rozpoznawania utworów,
- zachęcanie uczniów do poszerzanie wiedzy z zakresu twórczości kompozytorów muzyki filmowej,
Organizacja konkursu:
- Organizatorem konkursu jest p. L. Nawrocka.
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów OSM i SM II stopnia.
- Konkurs obejmować będzie znajomość utworów muzycznych zawartych w kanonie konkursowym, umiejętność ich rozpoznawania i odnotowania na podstawie wysłuchanych fragmentów (inicjał imienia i nazwisko kompozytora, tytuł utworu, tytuł filmu, z którego pochodzi muzyka).
- Konkurs oceniać będzie komisja powołana przez organizatora konkursu.
- Decyzje komisji są ostateczne.
- Konkurs odbędzie się 17 maja br. o godz. 17.30 w sali A 2-7 w budynku naszej szkoły.
- Laureaci, którzy uzyskają minimum 90% punktacji, podnosi się ocenę końcoworoczną z przedmiotu literatura muzyczna o stopień wyżej (dotyczy klas I-II), a w przypadku uczniów klas III-VI przysługuje możliwość otrzymania cząstkowej oceny celującej.
- Laureaci konkursu, którzy uzyskają co najmniej 75 % punktacji, otrzymują cząstkową ocenę celującą z przedmiotu literatura muzyczna (klasy I- II) lub cząstkową ocenę bardzo dobrą z historii muzyki (klasy III- VI).
- Dodatkowo dla laureatów konkursu (miejsca I-III), którzy uzyskają co najmniej 75% punktacji przewidziano nagrody rzeczowe oraz dyplomy laureatów.
- Przewidywany czas trwania konkursu: 30 minut.
KANON UTWORÓW
Kanon utworów obejmuje muzykę napisaną specjalnie na potrzeby filmu i tzw. muzykę autonomiczną, która została wykorzystana w filmie za zgodą kompozytorów.
- Kilar „Krzesany” wykorzystany w filmie „Legenda Tatr”(1994, reż. Wojciech Solarz)
- Kilar „Exodus” wykorzystany w filmie „Dotknięcie ręki”(1992 reż. Krzysztof Zanussi)
- Kilar “The Brides” z filmu “Dracula” (1992, reż. Francis Ford Coppola)
- Kilar “Moving to the ghetto” z filmu “Pianista” (2002, reż. Roman Polański)
- Kilar „Walc” z filmu „Ziemia obiecana” (1974, reż. Andrzej Wajda)
- Kilar „Wokaliza” z filmu „Dziewiąte wrota” (1999, reż. Roman Polański)
- Kilar „Mrówki” z filmu „Pan Tadeusz” (1999, reż. Andrzej Wajda)
- Kilar „Mazur” z filmu „Zemsta” (2002, reż. Andrzej Wajda)
- Wł. Kotoński muzyka do filmu „Dom” (1957, reż. Walerian Borowczyk i Jan Lenica)
- M. Górecki III symfonia „Symfonia pieśni żałosnych” cz. 2 wykorzystana w filmie „Dowcip” (2001 reż. Mike Nichols)
- Penderecki „Chaconne pamięci Jana Pawła II” z „Polskiego Requiem” wykorzystana w filmie „Katyń” (2007, reż. Andrzej Wajda)
- Penderecki muzyka do filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie” (pierwsze 2 min.) (1964, reż. Wojciech Has)
- Komeda „Kołysanka” w aranżacji Leszka Możdżera z filmu „Dziecko Rosemary” (1968, reż. Roman Polański)
- Preisner „Śmierć Weroniki” z filmu „Podwójne życie Weroniki” (2991, reż. Krzysztof Kieślowski)
- Preisner „Tango” z filmu „Trzy kolory biały” (1994, Krzysztof Kieślowski)
- Serocki „Chorągwie Rzeczpospolitej” z filmu „Potop” (1974, reż. Jerzy Hoffman)
- Serocki muzyka z filmu „Ósmy dzień tygodnia” (1958, reż. Aleksander Ford)
- Jan A.P. Kaczmarek „The Park” z filmu „Marzyciel” (2004, reż. Marc Forster)
- Dębski „Gusła” z filmu „Stara baśń” (2003, reż. Jerzy Hoffman)
- Dębski „Szarża jazdy konnej” z filmu „Ogniem i mieczem” (1999, reż. Jerzy Hoffman)
- Lorenc główny motyw muzyczny z filmu „Wino truskawkowe” (2008, reż. Dariusz Jabłoński)
- Lorenc „Taniec Eleny” z filmu „Bandyta” (1997, reż. Maciej Dejczer)
- Lorenc „Ucieczka” z filmu „300 mil do nieba” (1989,reż. Maciej Dejczer)
- Konieczny główny temat muzyczny z filmu „Jasminum” (2006, reż. Jan Jakub Kolski)
- Kazanecki „Walc” z filmu „Noce i dnie” (1975, reż. Jerzy Antczak)
- Urbaniak temat główny z filmu „Dług” (1999, reż. Krzysztof Krauze)
- Kuźniak „Ragtime” z filmu „Vabank” (1981, reż. Jerzy Machulski)
- Korzyński temat z filmu „Człowiek z żelaza” (1981, reż. Andrzej Wajda)
- Chajdecki „Polonez” z serialu” „Czas honoru” (2008-2013, reż. różni)