Muzyka dla smyka - Koncert gordonowski

Sobota 15.06.2019, g. 9:30 i 11:00 / BWA Tarnów, ul. Słowackiego 1

Dla dzieci w wieku 6 m-cy – 3 lat z rodzicami.

Bilet rodzinny w cenie 20,00 zł (na podstawie którego wstęp na jeden koncert ma jedna osoba dorosła z jednym lub kilkorgiem dzieci).

Ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja: edukacja@bwa.tarnow.pl, 606 146 520

Czas trwania: 30-40 min.

W koncercie udział wezmą uczniowie Zespołu Szkół Muzycznych w Tarnowie - zespół instrumentalny prowadzony przez Monikę Zębaty w składzie: Oliwia Nykiel, Aleksander Skop – gitary; Natalia Chrobak, Pola Pastuszko – flety; Dawid Świątek, Szymon Jarmuła - instrumenty perkusyjne; Kalina Szlachta – wiolonczela.

Ponadto: Filip Górowski - akordeon, uczeń Pawła Kusiona; Miłosz Skrzek – waltornia, uczeń Artura Tyńskiego; Wojciech Panocha – klarnet, uczeń Kazimierza Króla; oraz Emilia Górowska – śpiew.

Przygotowanie i prowadzenie: Monika Zębaty

Współpraca: Bogdan Kołodziejczyk, Krzysztof Kołodziejczyk

Celem projektu jest propagowanie teorii uczenia się muzyki autorstwa profesora Edwina Eliasa Gordona, która pozwala profesjonalnie i efektywnie kierować edukacją muzyczną małego dziecka, by mogło twórczo posługiwać się językiem muzyki.

Obecnie wiodącą rolę w kształtowaniu dziecięcego słownika muzycznego odgrywają media. Jednak błędnym jest założenie, że dzięki muzyce słyszanej w radiu dziecko rozwinie swój język muzyczny, podobnie jak nie rozwinie umiejętności mowy poprzez słuchanie dialogów np. w telewizji. Zatem prezentowanie niemowlętom i małym dzieciom muzyki na żywo ma nieoceniony wpływ na ich umuzykalnienie.

Koncerty tzw. gordonowskie to ok. 30-minutowe spotkania, w których bierze udział kilku muzyków śpiewających i grających. Muzyka przedstawiana na koncertach jest bardzo różnorodna – piosenki dziecięce, utwory rozrywkowe, latynoamerykańskie, trochę klasyki. Rodzice wraz z dziećmi współuczestniczą w  tworzeniu koncertu, siedzą na podłodze i aktywnie biorą udział śpiewając oraz rytmizując. Prowadząca koncert zachęca rodziców do poruszania się i do kołysania w rytmie. Powtarzanie przez rodziców motywów rytmicznych i melodycznych staje się podstawą funkcjonalnego, biernego słownika muzycznego, który w przyszłości ma szansę na aktualizację. Motywy tonalne i motywy rytmiczne są słowami muzyki.

Monika Zębaty – pracuje w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie prowadzi klasę gitary. Zajmuje się umuzykalnieniem niemowląt i małych dzieci wg teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona.

Współpraca: Zespół Szkół Muzycznych w Tarnowie

Oprawa graficzna: Sandra Krysa / Zespół Szkół Plastycznych w Tarnowie

Beznazwy-1